Architektura i nowoczesne budownictwo – Międzynarodowa propozycja konkursu Port and Cruise Service Centre w Kaohsiung / studio Ja StudioInc + Tadj Farzin

Dzięki uprzejmości Ja StudioInc kanadyjscy architekci Ja StudioInc we współpracy z Tadj.
Farzin studio podzielił się z nami swoją propozycją Międzynarodowego Konkursu Portu i Rejsowego Centrum Kaohsiung.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Nadbrzeżna krawędź jest chyba najbardziej wyjątkową miejską kondycją miasta, dlatego budynki nabrzeża będą zawsze pełnić rolę miejską, niezależnie od ich architektury i programu.
Wspólnym wyzwaniem projektowym jest utrzymanie publicznego dostępu do krawędzi wody przy jednoczesnym tworzeniu gęstości i urbanizacji wzdłuż nabrzeża.
W przypadku Kaohsiung Port and Cruise Service Center, bezpieczeństwo dodaje jeszcze jeden warunek do trudnego już warunku.
Nasza propozycja jest próbą zachowania ciągłości publicznego dostępu do nabrzeży poprzez rozbudowę parku wodnego pod podwyższonym terminalem i budynkiem centrum obsługi.
Wyzwanie projektowe polega na stworzeniu współistnienia pomiędzy budynkiem a parkiem, dzięki czemu każdy może nadać swojemu życiu żywotność bez komplikowania sobie nawzajem przepływu i funkcjonalności.
Dzięki uprzejmości Ja StudioInc są trzy główne elementy projektu: Park, terminal i elipsoida budynku usług.
Park – Wprowadzenie kontynuacji parku wodnego pomiędzy dwoma poziomami budynku terminala podniosłoby pojęcie zrównoważonego rozwoju z powszechnej praktyki minimalizowania negatywnych wpływów budynku na przyrodę na nowy poziom, na którym budynek staje się generator nowych ekologii.
Promowanie rodzimych roślin twain Bambusowe drzewa są dominującymi roślinami w parku.
Wysoko wznoszące się drzewa wchodzą na poziom nieba terminalu tworząc niepowtarzalne możliwości dla najlepszych knajpek i salonów , podczas gdy u nasady drzew pełnią rolę skutecznego bufora wiatrowego.
Użytkownicy terminalu będą mogli korzystać z tego tętniącego życiem parku, a użytkownicy parku będą mieli naturalny nadzór ze względu na długie godziny pracy terminalu.
Krajobraz byłby ciągle ewoluowany zgodnie z warunkami zapewnianymi przez architekturę; cień, nachylenie, topografia i ochrona przed wiatrem.
Park jest tworzony na parterze terminalu, dlatego różnica wysokości między parkiem a obszarem działania stacji dokującej uniemożliwiłaby dostęp i interferencję pomiędzy nimi oraz utrzymałaby rozdzielenie kontrolowanych stref i parku.
Dzięki uprzejmości Ja StudioInc The Terminal- terminal jest podzielony na dwa poziomy; poziom gruntu, dostępny od strony ulicy, który zapewnia miejsca dla funkcji związanych z ziemią (odprawa bagażu i obsługa) i poziom nieba, który zawiera funkcje bezpośrednio związane z wejściem na pokład i rozładowaniem statków wycieczkowych.
Połączenie między dwoma poziomami zapewnia szereg schodów ruchomych zamkniętych w szklanych rurkach.
Pasażerowie odlatujący wjeżdżali do terminalu na poziomie gruntu, sprawdzali bagaż i wchodzili na ruchome schody, aby dotrzeć do poziomu nieba terminala, aw następnej kolejności będą mieli wyjątkowe wrażenia z przejazdu przez park.
Poziom nieba to jednopiętrowy ekspansywny budynek, który unosi się nad krajobrazem.
Budynek jest nakłuty zarówno na suficie i podłodze, aby zapewnić światło i widoki na park, a także stworzyć wrażenie lekkości na obecność budynku.
Ten podwyższony budynek zapewnia przestrzeń dla hali odlotów i przylotów, hali przylotów, wolnej od opłat handlowych i wielofunkcyjnego pomieszczenia na terminal.
Szereg wind zapewniłby barierę swobodnego dostępu.
Pustki wybite w podwyższonym budynku tworzą szereg warunków typologicznych dla podwyższonego budynku i przestrzeni poniżej.
Niektóre pustki są pokryte szklanym blokiem, aby przepuścić światło do dołu, bez blokowania przestrzeni terminalu, a niektóre są zamknięte szklaną ścianą po bokach, aby utworzyć zadaszone odkryte patio dla komercyjnych pomieszczeń terminalu.
Dzięki uprzejmości Ja StudioInc Centrum serwisowe Ellipsoid – Trzecim elementem projektu jest centrum serwisowe zaprojektowane jako asymetryczna elipsoida, która delikatnie siedzi w krajobrazie parku i jest połączona z poziomem nieba terminala.
W budynku centrum usług znajdują się dwa główne typy pięter; podłogi biurowe i piętra pomocnicze.
Wejście do budynku usługowego znajduje się od wschodniej strony, aby uniknąć zakłóceń ruchu podróżnych na północy.
Dzięki uprzejmości Ja StudioInc na zakończenie doświadczenie projektu byłoby serią wielkich gestów architektonicznych; zaczynając od widoku ze strefy zrzutu samochodu do podnóża podwyższonego budynku wypełnionego śladami ludzi chodzących po szklanych podłogach, falującej przestrzeni pod parkiem, przejścia w zamkniętych schodach ruchomych przez park, światła i powietrza podwyższony budynek aż do hali abordażowej z intensywną bliskością statków wycieczkowych, doświadczeniem
[podobne: drabiny aluminiowe, systemy aluminiowe, fasady aluminiowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Artykuł dotyczy tematów: drabiny aluminiowe fasady aluminiowe systemy aluminiowe