Budownictwo i architektura : Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku Propozycja konkursowa / ARHIS

Dzięki uprzejmości ARHIS łotewskich architektów ARHIS podzielił się z nami swoją propozycją dla Muzeum II Wojny Światowej w Gdańskim Konkursie.
Zobacz więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Druga pierwsza wojna światowa z września 1939 roku umieszcza Gdańsk na mapie wojennej historii.
Dzięki uprzejmości ARHISA Artystyczną postacią nadaną temu muzeum drugiej wojny światowej jest dualność, której istotnymi elementami są.
PUSTA.
bomba, krater i druga kontrastująca postać.
BEAM.
sposób, most przyszłej możliwości lub dok nadziei.
Struktura budynku muzeum składa się z trzech elementów architektonicznych: – PUSTUŁA.
krater o średnicy 66 mi głębokości 20 m.
- Podwyższona BEAM.
wspornikowa rampa o długości 244m.
- Plac publiczny o powierzchni 8700 m2, z którego 2700 m2 jest przeznaczone na wystawy plenerowe.
PUSTA.
krater znajduje się na zewnątrz.
w centrum placu pełni rolę placów i muzeów przestrzennego, funkcjonalnego i emocjonalnego centrum.
Funkcjonuje jako naturalny kolektor światła dla obszarów wewnętrznych znajdujących się w podziemnych poziomach oraz jako ekran projekcyjny dla obszarów muzealnych poniżej środka krateru.
Dzięki uprzejmości ARHIS Podwyższona BEAM (promień).
dwukierunkowe rampy podwieszane, które zabierają zwiedzających muzeum z poziomu ekspozycji muzealnej (poziom 2) nad placem do brzegu rzeki, ukazując obszar rzeki Moltowas i krajobraz miasta, a następnie z powrotem do punktu początkowego.
w holu muzeum.
Przestrzenna lokalizacja promienia śledzi zaginione miejsce historycznego kanału.
Zewnętrzna przestrzeń publiczna – kwadrat wokół krateru jest ważnym elementem kompleksu muzealnego, który służy jako miejsce spotkań i pomaga jako obszar ekspozycji zewnętrznej o powierzchni 2700 m2.
W kraterze i przekroju kwadratowym kontury odzwierciedlają architektoniczną strukturę i geometrię starego miasta, która jest widoczna również w liniach krajobrazowych i przestrzennym charakterze, nadając tym sposobem poczucie historycznego wymiaru nowoczesnemu budynkowi.
Dzięki uprzejmości ARHIS Design Team: Andris Kronbergs, Evija Runce, Ivars Brediks, Ivo Kalvelis, Krist.
Ne Kliš.
Ne, Madara Eisaka, Raimonds Saul.
Tis, Vilnis Uzors
[hasła pokrewne: spreżyny talerzowe, atosiban, gruz kruszony ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Artykuł dotyczy tematów: atosiban gruz kruszony spreżyny talerzowe